Prima pagină / Locuri / Stil de viaţă  /  Trei tineri moldoveni sărbătoresc Anul Nou la +40°C în Thailanda

Trei tineri moldoveni sărbătoresc Anul Nou la +40°C în Thailanda imprimare

Ziua de 13 aprilie trăită în Thailanda de trei voluntari din Republica Moldova

17.04.2012

Trei tineri voluntari din Moldova – Mariana Miron, Andrei Fetiniuc și Vitalie Popov – au sărbătorit sosirea Anului Nou în cel mai grozav mod din viața lor, în Chiang Mai, Thailanda. După cum mărturisesc aceștia, toată lumea acolo iese în stradă să se stropească cu apă timp de câteva zile, începând cu 13 aprilie, şi le urează tuturor mulți ani și An Nou Fericit!

Votează: 3.5/5 (2 Voturi )

„E ceva extraordinar! Mii de oameni ies în stradă înarmați cu căldăruşe și arme de apă pentru a participa în bătăliile acvatice, unde se distrează sub ritmuri de muzică, sar în sus și, desigur, îi stropesc din cap până în picioare pe toți cei care îi întâlnesc în cale", povestesc, entuziasmaţi, tinerii.

Andrei în toiul luptei cu apă

„Este impresionant cum acest festival unește lumea de toate vârstele, categorii sociale și rase într-un joc de prietenie copilărească. Instantaneu, toți întineresc cu 15 ani, zâmbesc fericiți și sar în sus de bucurie".

Festivalul de apă Sungkran se desfășoară în toată țara, însă Chiang Mai este cel mai potrivit loc pentru a-l sărbători. Aici oamenii sunt foarte deschiși, zâmbitori, ospitalieri, înțelegători și chiar ajută la nevoie.

Pentru a vedea dacă este vreo diferență, Mariana, Andrei şi Vitalie au plecat la Bangkok la renumita stradă de petreceri Khao San Road.

Aici muzica nu se oprește niciodată, iar turiștii din toate colțurile lumii lasă rușinea acasă și se distrează. La 6 dimineața blocuri uriașe de gheață se descarcă din camioane pentru a răci apa - pregătire pentru petrecerea ce urmează ziua. La ora 13 densitatea per metru pătrat e mai mare decât în microbuzul 113 la ora 8 dimineață, temperatura atmosferică e de +40°C cu soare și cer senin, iar precipitațiile reci, totuși, continuă să zdrobească fără milă victime zâmbitoare în toate direcțiile.

„Seara, spre surprinderea noastră, am mers la un pool party pe acoperișul unui hotel în centrul orașului. Din păcate, dovezile foto s-au înecat în adâncuri, atunci când Mariana a fost aruncată în bazin cu tot cu gentuță și papuci", mărturisesc Andrei şi Vitalie.

Drumul celor trei tineri voluntari de la Chişinău până la Bankok

Cum au ajuns Mariana Miron, Andrei Fetiniuc și Vitalie Popov la Bangkok?

„Bangkok este ultima noastră destinație în Asia după două luni de călătorie în Asia de Sud-Est. Inițial, am plecat în Bandung de pe insula Java a Indoneziei, unde am participat în calitate de voluntari la un proiect AIESEC. Timp de 6 săptămâni am organizat traininguri pentru elevi și studenți despre antreprenoriat social, i-am senzibilizat privitor la problemele globale și am mentorat scrierea business planurilor. A fost o experiență de neuitat".

Tinerii cu echipa AIESEC la Badung

„Între timp am reușit să dormim în Burger King în Jakarta,

Burger King Jakarta

să ne luptăm cu valuri de un metru pe coasta de sud a Javei unde a lovit dezastruosul Tsunami în 2004, să dormim în cort în munți sub torențiale, să fim furați în autocar în timp ce dormeam, să mâncăm creieri de capră prăjiți în ardei verde, să facem cunoștință cu maimuțe,

Andrei cu o maimuță

să ne obișnuim în casă cu gândaci de 4-5 centimetri, cu șopârle galbene pe pereți și țânțari gigantici în baie. Am obosit să negociem prețurile la orice colț, dar am învățat cifrele și un vocabular de supraviețuire. Am realizat că nu e atât de tare Kuta după cum se vorbește, însă ne-am scăldat ore fără pauză la plaja Dream Land. Am fost jonglați de bani la un schimb valutar, în schimb am avut noroc de o panoramă superbă la etajul 35 din apartamentul unui prieten în Singapore.

Panorama de la etajul 35

Am sărit de două ori de pe un pod de 7 metri înălțime în apele Oceanului Indian. Am călcat un arici de mare pe plaja unei insule unde ziua nu există curent electric. Peste 5 zile am scos acele din talpă într-un spital din Singapore, acolo unde în sala de așteptare erau instalate 7 camere de supraveghere video".

„Am călătorit cu autocare First Class unde stai culcat ca la stomatolog, cu masaj la spate și ecrane TV pentru fiecare pasager, am fost atacați pe motiv de jaf de raideri moto indieni în Kuala Lumpur la orele 5 dimineață şi ca prin minune am scăpat nevătămați și cu bagajele neatinse. În Thailanda am călărit elefanți, ne-am scăldat la cascade și am făcut rafting pe râu".

„Bref, e bine să fii voluntar. Paște Fericit și La Mulți Ani!", le spun din Asia de Sud-Est concetăţenilor Mariana Miron, Andrei Fetiniuc și Vitalie Popov.

Echipa AIESEC la școala din Badung Andrei în bătălia de apă în Chiang Mai Burger King în Jakarta Andrei și cascada, Thailanda Ace de arici de mare în talpă Mâncare indoneziană Apus de soare în Kuta Bali Dream Land Bali: Vitalie, Mariana și doi delfini australieni Andrei cu o maimuță Pod în Kuala Lumpur Mariana suflă balonașe naturale Turnurile gemene Petronas Mariana, Vitalie și turnurile gemene Petronas Templul Borobudur din Indonezia Panorama orașului Singapore văzută de la etajul 35 Andrei, Vitalia și Mariana undeva în jungla thailandeză Festivalul apei Lupte cu apă și dans Vitalie și Mariana cu indonezieni necunoscuți în piață

EEF

Portalul Stiripozitive.eu a fost creat de „URMA ta” la 1 martie 2012 cu sprijinul Fundaţiei Est-Europene.

Conținutul portalului www.stiripozitive.eu este creat de „URMA ta” cu suportul oferit de Fundaţia Est-Europeană și finanțat de Suedia. Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al Fundației Est-Europene sau al Suediei.

• • •

Preluarea textelor care aparțin www.stiripozitive.eu poate fi făcută doar cu acordul scris și cu indicarea sursei și linkul activ la subiectul preluat din www.stiripozitive.eu.